Brev:
Ammestrejke og grød
12. marts 2013
Alder:
5 mdr.
Ammestrejke og grød
Hej Helen
Jeg har en datter der er 5½ måned gammel. Hun har altid været lidt speciel da hun er en lyn-ammer. Siden hun var helt lille har hun spist et måltid på mellem 3-5 minuter og mellem 6-8 gange dagligt. Hun var ret stor ved fødsel (4600 g) men er nu nede på normalkurven.
Hun er pt inde i en ammestrejke, hvilket vil sige at hun ikke vil spise som hun plejer og at der ofte går 6-8 timer mellem et måltid. Samtidig står jeg i den situation at hun jo skal til at have fast føde nu her, og vi er så småt begyndt med lidt grøntsagsmos om aftenen, fordi hun blev sur når hun ikke fik noget når storesøster spiser :) Indtil videre et hit :)
Mit dilemma er så om jeg skal til at tilbyde hende mere fast mad når hun ikke gider ammes? Min frygt er at hun så ikke gider ammes mere, når hun ser hvor nemt det med mad er :/ Vil rigtig gerne amme hende sideløbende med mad, og er måske lidt nervøs ved at introducere mad i en vanskelig ammeperiode. Så nu ville jeg prøve at skrive til dig og se hvad du siger til sagen! Da det er mit første brev, må du endelig sige til hvis du skal bruge yderligere oplysninger :)
Mange venlige hilsner
Camilla